نوشته شده توسط : نت نیوز


برای آشنایی با موسیقی پاپ، بهتر است ابتدا توضیح مختصری در مورد موسیقی عامه پسند ارائه دهیم، یعنی هر نوع موسیقی که در دسترس عموم است و به صورت تجاری در دسترس است.

این موسیقی در تقابل با موسیقی کلاسیک و فولکلور (محلی) است به گونه ای که در گذشته همواره موسیقی اشراف و روشنفکران جامعه در طول تاریخ بوده است و دومی موسیقی ای است که به صورت تجاری عرضه نمی شود. موسیقی عامه پسند گاهی به اختصار موسیقی پاپ نامیده می شود، اما موسیقی پاپ قطعا یکی از زیر شاخه های آن است.

آهنگ های پاپ

موسیقی پاپ با موسیقی کلاسیک، موسیقی هنری و موسیقی محلی کاملاً متفاوت است، اما می توان گفت که تعریف دقیقی وجود ندارد، زیرا اصطلاح پاپ شامل موسیقی راک، هیپ هاپ، کانتری، اپرای راک و غیره می شود. برای یادگیری موسیقی به بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج مراجعه نمایید.



موسیقی پاپ خود را به عنوان یک زیر ژانر معرفی می کند

موسیقی پاپ به طور کلی به موسیقی ای گفته می شود که به صورت تجاری تولید می شود یا هدف از تولید آن سود مالی است. به گفته سایمون فریت، موسیقی شناس و جامعه شناس که در موسیقی عامه پسند تخصص دارد، موسیقی پاپ به عنوان یک صنعت شناخته می شود نه یک هنر. البته این آهنگ را می توان از نظر بازار، ایدئولوژی، تولید و زیبایی تفسیر کرد. در واقع «پاپ» طوری طراحی شده است که برای همه جالب باشد و از جایی نمی آید و برای هیچ سلیقه ای استفاده نمی شود.

این موسیقی در نتیجه هیچ میل معناداری ایجاد نشده و تنها خواسته سازندگان سود و پاداش مادی و ... بر اساس تعاریف موسیقایی بسیار محافظه کارانه است. موسیقی پاپ چیزی است که از بالا (شرکت‌های ضبط صدا، تولیدکنندگان رادیو و تبلیغ‌کنندگان) تهیه شده و مورد تقاضای مردم نیست. پاپ موسیقی حرفه ای تولید و بسته بندی شده است، چیزی نیست که بتوان آن را مطابق با سلیقه یا سبک شما تغییر داد.

به عبارت دیگر، موسیقی پاپ ژانری از موسیقی است که در دهه 50 آغاز شد و آنچه در این مجموعه گنجانده شده است عموماً برای گروه های بزرگی از مردم جذابیت دارد. با ظهور صفحات پلاستیکی یا وینیل در دهه 1930 و دیسک های فشرده یا سی دی ها در دهه 1980. موسیقی ضبط شده در دسترس تر از موسیقی زنده شده است. آهنگ های پاپ معمولا در 3 دقیقه اجرا می شود و معمولا از ملودی هایی استفاده می شود که بسیار جذاب است و افراد زیادی را به خود جذب می کند.

ویژگی موسیقی پاپ یک عنصر ملودیک سنگین در پایین است که اغلب توسط سازهای الکترونیکی اجرا می شود و ملودی اصلی بر این ریتم غالب است. آهنگ های پاپ همچنین به آهنگ های محبوبی اطلاق می شود که مردم دوست دارند آنها را زمزمه کنند و در کنار آنها بخوانند. موسیقی پاپ از نظر تجاری موفق و یک شکل محبوب تبلیغاتی است زیرا در دسترس است، به راحتی قابل یادآوری است و مخاطبان زیادی را جذب می کند.

کنسرت های موسیقی پاپ گاهی آنقدر تماشاگر را به خود جذب می کند که اجرای آن فقط در استادیوم های بزرگ ورزشی امکان پذیر است.





:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: